MOVIESTAR

MOVIESTAR

دنیای فیلم و سریال
MOVIESTAR

MOVIESTAR

دنیای فیلم و سریال

در «بی خدا» (Godless) قانون اجرا می‌شود

                                            دنیایی وسترن و خشن اما زنانه

سریال بی خدا (Godless) سریالی وسترن، محصول شبکه نمایش آنلاین نتفلیکس به نویسندگی و کارگردانی اسکات فرانک است، فرانک با همراهی استیون سودربرگ تهیه‌کنندگی سریال را برای شبکه نتفلیکس به عهده داشته است.

شاید در ابتدا این سریال در نظر بیننده همان نبرد قدیمی خیر و شر یا تعقیب و گریز‌ بین مرد قانون و مجرم باشد، اما دنیایی که فرانک برای مخاطب‌های سریال‌های تلویزیونی ساخته و پرداخته بیشتر از یک وسترن حرف برای گفتن دارد.

آنچه در فیلم‌ها و سریال‌های وسترن می‌بینیم قدرت و مهارت دزدان و قاتلان و همچنین مردان قانون در استفاده از اسلحه است در حالی که به هنر سوارکاری خود می‌نازند اما دنیای وسترن «بی خدا» دنیایی است زنانه که شایستگی‌ها، مهارت‌ها و مجریان قانون مختص به خود را دارد و بی‌شباهت به وسترن‌هایی است که پیش از این دیدیم.

اگرچه هفت‌تیر کش‌های سوار بر اسب در این سریال در ژانر وسترن می‌تازند و ابری از غبار را در جاده‌های خاکی به جا میگذارند، مردان قانون با ناامیدی تنها شاهد جرم و جنایت هستند و خیابان‌های خالی از سکنه و مملو از جنازه وجود دارد که پشت مرگ هر جنازه داستانی از دزدی، قانون گریزی یا انتقام وجود دارد اما داستان اخلاقیات است که بیننده را با خود همراه می‌کند.

در ابتدای داستان سواری زخمی را می‌بینیم که بی اراده شخصی و به‌واسطه اسبش به شهر لا بل می‌رسد، شهری در ایالت نیو مکزیکو که اتفاقی ناگوار آن را تقریبا از عناصر ذکور خالی کرده و اکنون به دست زنان بیوه اداره شود.

فرانک، نویسنده دو فیلم پر بیننده ابرقهرمانی ولورین (The Wolverine) و لوگان (Logan)، به خوبی از پس داستان پردازی این سریال برآمده و از پراکنده کردن و پخش کردن آن بین هفت قسمت آن اجتناب کرده است و برخی منتقدان این سریال را با فیلم موفق قطار ۳:۱۰ به یوما (۳:۱۰ to Yuma) مقایسه کرده‌اند.

فرانک در این سریال از هنر بازیگری جک اوکانل، میشل داکری اسکات مک‌نیری و چند بازیگر دیگر بهره گرفته است.

سریال «بی خدا» که به اعتقاد برخی از منتقدان و مخاطبان یک وسترن فمینیستی است در تاریخ ۲۲ نوامبر (۱ آذر) در شبکه نمایش آنلاین نتفلیکس در اختیار مخاطبان در سراسر دنیا قرار گرفت .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.