MOVIESTAR

MOVIESTAR

دنیای فیلم و سریال
MOVIESTAR

MOVIESTAR

دنیای فیلم و سریال

«سیاره آبی» the blue planet روزنه‌ای به آبی بیکران

                   جایی که پیش از این پای بشر به آنجا نرسیده بود 

 مستند سیاره آبی ما را با خود به عمق اقیانوس می‌برد، جایی که پیش از این پای بشر به آنجا نرسیده و همچنین دانش بشر و تکنولوژی قادر به کشف آن نبوده است.

مستند هفت قسمتی «سیاره آبی» با استفاده از به روزترین تکنولوژی فیلم‌برداری زیر آب توانسته نگاهی جامع داشته باشد به رفتار فردی وگروهی گونه‌های مختلف آبزیان و دوزیستان از آب‌های گرم استوایی گرفته تا قطب‌های شمال و جنوب.

در این مستند همراه می‌شویم با جریان آب‌هایی که از قطب‌های کره زمین به مرکز و بالعکس در حرکت‌ هستند و سوار بر موجهای عظیم سواحل آفریقا و کاراییب دنیایی را مشاهده می‌کنیم که بیش از نصف کره زمین را فراگرفته است.

همراه با پژوهشگران و غواص‌ها، در این سفر دریایی با نهنگ‌های قاتل و دلفین‌ها به اقیانوس آرام  و سواحل مرجانیسفر می‌کنیم و هزاران گونه جانوری مختلف را می‌بینیم که روی این صخره‌های چند صد ساله زندگی می‌کنند و با وجود اندازه‌های میلیمتری نقش مهمی در سالم و پویا نگه‌داشتن اکوسیستم دریایی دارند.

به اعماق تاریک اقیانوس می‌رویم جایی که نور وجود ندارد و بدون دوربین‌های مخصوص امکان ثبت حیات موجودات دریایی امکان پذیر نیست. در این مستند می‌بینیم جسد آبزیان بعد از مرگ چگونه در مدت کوتاهی به چرخه اکوسیستم برمی‌گردد. چگونه زنجیره شکار و شکارچی برای بقا تلاش می‌کنند و هر یک بعد از به‌دام انداختن شکار خود چگونه طعمه شکارچیان بزرگتر می‌شود.

ساخت سیاره آبی به سفارش شبکه بی‌بی‌سی وان (BBC One) از سال ۲۰۱۳ شروع شد و گروه سازنده متشکل از ۳۹ تیم تحقیقاتی به سرپرستی دیوید اتنبرو در ۱۲۵ سفر اکتشافی در اقصی نقاط دنیا به تحقیق و تفحص و کشف ناشناخته‌های دریا پرداختند. حاصل این چهار سال مجموعه‌ای شش هزار ساعته از غواصی‌ها و سفر‌های دریایی بود که بعد از تدوین به موزیکی ساخته هانس زیمر، آهنگساز به‌نام سینمای جهان، مزین شد.

سرپرست تیم، اتنبرو مستند ساز و پژوهشگر بریتانیایی است که بیش از ۶ دهه از زندگی‌اش را به تحقیق و پژوهش گذرانده است و حاصل آن ده‌ها مستند مربوط به حیاط وحش است که شخصا به عنوان تهیه‌کننده، مجری، نویسنده یا راوی در ساخت آنها نقش داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.