MOVIESTAR

MOVIESTAR

دنیای فیلم و سریال
MOVIESTAR

MOVIESTAR

دنیای فیلم و سریال

«متخاصمان»HOSTILES انتخاب بین دو جبهه

                                                                                        جدال با یاران خودی برای ماندن بر سر قول

فیلم وسترن متخامصان HOSTILES  آخرین ساخته اسکات کوپر است که در ژانر وسترن با روایتی از زندگی بومیان آمریکا ساخته شده است.

کوپر در این فیلم در قالب داستانی کوتاه به زندگی بومیان آمریکا می‌پردازد که در طی سال‌ها با دولت آمریکا درگیر جنگ و کشتار بر سر سرزمین‌های اجدادی خود بودند.

هراس افراد از خشونت و کشته شدن و غم و اندوهی که گریبان‌گیر ساکنان آن منطقه بود المان‌هایی هستند که این کارگردان در چهارمین فیلم بلند سینمایی خود به خوبی به داستان اضافه کرده و روایتی حماسی خلق کرده است. کوپر در فیلم «متخاصمان» بیننده را در جایگاه شاهد عینی قرار می‌دهد تا حس عدم امنیت و ترس و مصائبی را که بر قهرمان داستان می‌گذرد به خوبی القاء کند.

کوپر با سبکی که برای نوشتن فیلم‌نامه در نظر گرفته و همچنین دکوپاژ و انتخاب بازیگر حال و هوای تئاتری به فیلمش بخشیده و درنتیجه در سینمای خانگی هم مانند پرده نقره‌ای سینما می‌تواند مخاطب را جذب کند.

قهرمان داستان «متخصامان» کاپتانی کهنه‌کار است که پیش از این در ارتش آمریکا خدمت می‌کرده و اکنون علارغم میل باطنی باید محافظ رئیس قبیله شایان و خانواده اش باشد تا از مسیر آریزونا به مونتانا به سلامت عبور کنند.

کوپر نقش این کاپتان مغرور و کم‌حرف و وظیفه شناس، به نام جوزف جی.بلاکر را به کریستین بیل سپرده است. این بازیگر بازی در نقش بت‌من در سه‌گانه کریستوفر نولان و اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم مشت‌زن (The Fighter) در کارنامه هنری خود دارد.

تیموتی چالامت، روزاموند پایک، پیتر مولان وبن فاستر بازیگران دیگری هستند که جلوی دوربین آخرین ساخته اسکات کوپر نقش‌آفرینی کرده‌اند.

توصیه منتقدان برای دیدن این فیلم صبر و دقت است چرا که از این پنجره می‌توان گذشته‌ای را دید که میراثش تا به امروز باقی است.

«متخاصمان» در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۱۷ (۱ دی) به صورت محدود در آمریکا اکران خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.