MOVIESTAR

MOVIESTAR

دنیای فیلم و سریال
MOVIESTAR

MOVIESTAR

دنیای فیلم و سریال

سریال «دارک» dark معمای تاریکی

                                                                                                               سریال dark یا تاریکی اثری خوش ساخت است که برای پخش از شبکه نمایش آنلاین نتفلیکس تهیه شده است. سریالی با حال و هوای جنایی که گره‌های داستانی آن با سفر در زمان آمیخته شده و نتیجه آن تعلیقی است که بیننده را تا آخرین قسمت درگیر داستان می‌کند.

بارانا بو اودار (Baran  bo Odar) سوئیسی تبار، کارگردانان سریال دارک با قاب بندی‌های مناسب و لغزاندن لنز دوربین روی اسباب و اثاثیه اتاق‌ها تا رسیدن به چهره نگران و مغموم شخصیت‌های فیلم بیننده را با مشکلات سه خانواده محوری داستان آشنا می‌کند.

این سه خانواده که از نیرو‌های فوق بشری برخوردار هستند به نوعی با احساس گناه و اندوه ناشی از آن در بازه زمانی بین دو نسل گیر افتاده‌اند. دو فرزند از میان آنها گم شده‌اند و آنها با وجود درگیر بودن با گذشته باید مشکل پیش رو را نیز حل کنند. ناپدید شدن فرزندان باعث می‌شود که پای پلیس محلی و مسئولان مدرسه بچه‌ها هم به حل این معما باز شود.

تیم نویسنده‌گان سریال دارک برای معرفی شخصیت‌ها و پیشینه آنها به جای پرداختن به تک تک آنها به عکس‌ها، خبرها و مستنداتی در خلال داستان بسنده کرده و از بیننده می‌خواهد مانند یک شاهد عینی یا کاراگاهی تازه کار مهره‌های داستانی و شخصیت‌ها را کنار هم قرار دهد. از این رو پیدا کردن هر سرنخ و آشکار شدن هر راز درباره این خانواده‌ها باعث حرکت جریان داستان می‌شود.

اولیور ماسوسی (Oliver Masucci)، کارولین ایچهور (Karoline Eichhorn)، یوردیس تریبل (Jördis Triebel)، لوییس هافمن (Louis Hofmann)   از  جمله   بازیگران سریال دارک هستند.

در نقد سریال دارک آمده است که با یک رمان یا کتاب داستانی مواجه نیستید، یک دفتر خاطرات  روزانه پیش روی شماست و  همچنین به عقیده منتقدان ادامه جریان موفق سریال‌ها در شبکه نتفلیکس است. افراد زیادی این سریال را با اتفاقات عجیب (Stranger Things) مقایسه کرده‌اند که شباهت زیای به این سریال دارد و البته تفاوت‌هایی که دنیای این دو سریال را از هم متمایز می‌کند.

امتیاز سریال دارک در سایت سینمایی آی.ام.دی.بی ۸/۸ است و در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۱۷ (۱۰ آذر) برای پخش بر روی شبکه نتفلیکس   قرار گرفت.

سازندگان بی‌شک داستان را با پتانسیل ساخت فصل دوم سریال دارک تمام کرده‌اند، اگرچه هنوز به‌طور رسمی درباره بازگشت به شهر  کوچک ویندن  مطلبی منتشر نشده است اما با توجه به سیاست‌های ساخت سریال در شبکه نتفلیکس علاقمندان باید برای دیدن فصل دوم Dark تا سال ۲۰۱۹ منتظر بمانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.